Viktminskning kan visst göra en lycklig!

Läste blondinbellas senaste inlägg där hon berättade att hon hade haft ätstörningar som hon knappt visste om förens i efterhand. Hon började käka igen och gick upp 13 kilo, och är nöjd med sin kropp osv. Skitbra, men sen säger hon att man inte blir lyckligare av att gå ner i vikt. Men jo? Det kan man visst bli!
Hon hade inga kroppskompplex utan slutade käka pga av stress och sånt och då är det lätt och säga att man inte mår bättre av det. Nej det är väl självklart. Men om man faktiskt har komplex för sin kropp och verkligen skulle vilja gå ner i vikt så är det väl klart att man blir lyckligare om man faktiskt går ner i vikt och blir nöjd med sin kropp. Jag vill verkligen gå ner ett par kilo och jag vet att jag skulle bli lyckligare. Jag har gått ner massor av kilo på kanske två år och jag är skitstolt över att jag har lyckats med det! Och det handlar inte om att man ska sluta äta helt och skaffa sig ätstörningar, för det behöver man faktiskt inte få för att man vill tappa kilon utan det gäller väl att käka rätt mat i rätt mängder osv. Och bara för att man säger att man vill gå ner i vikt betyder det inte att man har ätstörningar..
Känns som om hon skrev ett inlägg om det i brist på annat att skriva om för jag tycker hon hade ganska fel på den punkten...

Nån som håller med eller misstycker?
Add a comment!
Postat av: Anonym

Jo, jag drabbas inte eftersom att jag inte läser tidningen för all del. Sen tror jag väll att de lite seriösare tidningarna skriver om annat..

2007-10-11 @ 21:55:15

Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback