Tvångstankar

Började kolla på Oprah nyss där jag märkte att hon pratade om tvångstankar, och personer med helt sjuka tvångstankar medverkade för att bli av med dom, så varför inte lista mina kära tvångstankar?

- Som säkert många andra så klarar jag inte av att gå på A-brunnar, undviker det alltid, ser jag en så stannar jag till och hoppar förbi om det är någon framför mig, jag kan tvärnita framför en brunn. Om jag råkar gå på en, så måste någon slå mig tre gånger på ryggen, dvs den som jag går med. Skulle aldrig be en främling göra det, det vore ju helt psycho.

- Om jag ska dricka kaffe hemma så måste jag hälla mjölk i glaset först, sen kaffe. Och jag måste ta kaffe först, ingen får ta kaffe innan mig, jag måste ha det "nyaste" kaffet. Annars blir det jobbigt...

- Snurrar jag runt ett varv så måste jag snurra tillbaka, annars blir det fel och ostabilt, får något slags obehag i kroppen om jag inte snurrar tillbaka.

- Ibland måste jag göra allt två gånger, eller bara jämna tal. Om jag tex knäpper med fingrarna en gång på högra handen så måste jag göra det en gång med vänstra handen, annars blir det även där, fel. Samma sak om jag kliar mig på näsan med en hand så måste jag göra det med andra handen, eller om jag kliar mig på örat så måste jag göra det på andra örat. Men det här händer inte lika ofta som det andra.

- När jag kommer hem från stan eller något så måste jag tvätta händerna två gånger, annars känner jag mig skitsmutsig och händerna är jätteäckliga. Först tvättar jag bort smutsen med tvål väldigt noga och rätt länge, då man ser hur smutsen rinner bort från händerna, sen sköljer jag av händerna och sen tar jag tvål igen för att göra dom rena händerna renare, sen känner jag mig ren.

- Om jag ser att en kant på en matta är vikt så måste jag fixa till sen så den ligger perfekt, helst helt rakt.

- Ofta om jag torkar av ett bord, en diskbänk eller dammsuger eller något liknande så måste det bli fläckfritt, gillar inte att jag har missat en fläck. Det börjar liksom krypa i fingarna, men jag antar att det är mer psykiskt än fysiskt, för jag känner inget i fingrarna, bara en slags oro-känsla.

- Om jag är med någon, och jag spottar så måste personen jag är med också spotta, annar ligger mitt spott ensamt och ingen vill ju vara ensam. Samma om någon spottar, så måste jag spotta för att inte den personens spott ska ligga där helt själv. Om jag spottar ut mitt tuggummi måste personen också göra det, helst i närheten av mitt. Men det finns undantag, det är vid ställen där det är mycket folk, där det aldrig blir ensamt liksom, då behöver personen som är med mig inte göra samma sak som mig.


Sådär, det var väl det jag kunde komma på nu, har säkert fler grejer som jag inte tänker på.
När jag läser det här så verkar jag ju helt sjuk i huvudet...
Men alla har sina tvångstankar och fix, det här är mina!

Add a comment!

Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback