The ES-day!

IDAG ÄR DET ENTER SHIKARI!!!!! Så jäääävla taggad!

Klockan ringde kl. 6 imorse och plågandes sträckte jag ut armen och tryckte på "znooze"-knappen i hopp om att bli mycket piggare ifall jag skulle få sova tio minuter till. Klockan ringde efter ca. 2 minuter igen, kändes det som men icke, tio minuter hade gått. Tryckte på "znooze"-knappen igen och somnade om. 16 minuter över 6 var det dags att dra sig uppåt. Det första jag kände var min huvudvärk. Tänkte att det skulle bli bättre om jag drack en kopp te så halvsovandes gick jag ut till köket och satte på en kopp te. Gick in till mitt rum igen och satte mig på sängen och började plocka upp allt smink ur sminkväskan. Började fundera på ifall jag skulle vara hemma istället och sova ut eftersom jag ska på spelning ikväll och det vore ju inte alltför kul ifall man står där med en hemsk huvudärk. Nej, jag tog en klunk av mitt te, plockade i allt smink igen, släckte alla lampo i rummet, tog yttligare en klunk av te't, stängde av teven, drog av mig mjukisbrallorna och bäddade ner mig igen.
Självklart var det mycket svårare att somna om nu men jag tror det gick efter ett tag, för jag vaknade igen vid tjugo över tio. Gick upp igen tio i tio och kände att huvudvärken satt kvar! Sa till mamma att jag ville vara hemma idag och det var okej med henne. Satte på lite kaffe, tog en alvedon och la mig i sängen igen framför nyhetsmorgon.
Jag älskar nyhetsmorgon, började kolla på den för kanske 3 veckor sen. Inte för att jag bryr mig så mycket om nyheter eller så men det är mysigt att vakna till. Speciellt om man är hemma den dagen, bara ligga och vakna till det. Otroligt härligt! Men känner mig lagom töntig/gammal när jag kollar på det dock. Men whatever?
Just nu ligger jag i sängen och kollar på åt spelprogram, hatar såna!
Ska ligga här ett bra tag tills jag börjar känna mig pigg, då ska jag gå upp och börjag göra mig iordning inför spelningen!
Mucho kul.

Nu ska jag läsa andras bloggar! hihi. Pussbajs.
Add a comment!

Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback