Dagens händelse!

Idag var jag duktig, jag gick till skolan. Men jag var inte fullt så duktig att jag förtjänar en belöning, dvs betyg. Jag skippade nämligen foto-lektionen. Jag sov istället. Jag har inte fotat något så skulle ändå bara sitta där och hata mig själv för att jag är så lat. Lika bra att sova istället då.
Gick iallafall upp vid halv tio typ, för vi var tvungna att åka in till skolan för att äta lunch med Josefin. 
Vi tog vårt pick och pack och började gå mot tunnelbanan då jag rotade runt i min innerficka och hittade pengar! Hittade ca. 50 spänn vilket resulterade i ett ciggpaket! Vi var rent ut sagt överlyckliga. Vi hade faktiskt inte rökt sen säkert klockan sex dagen innan! Helt sjukt bra jobbat av oss. 
Anyways, åkte till skolan och Josefin åt. Ingen annan av oss hade matlust. 
Sen var vi tvugna att springa iväg, Evelina som var hos oss över helgen, skulle åka hem så vi fick stressa in till centralen där hennes buss gick ifrån. Vi kom dit, mötte Fredrick och sa hejdå till Evelina.
Efter att vi sen sagt hejdå till Fredde satte vi oss utanför centralstationen där alla taxis står. 
När vi hade rökt klart kommer det fram en alkis till oss som ber oss vara "vittnen" åt honom och ber oss följa honom till Continental som är ett lyxhotell vid centralen. What the hell tänker vi, varför inte liksom. Vi skulle ju bara följa honom dit och sen hade vi tid att åka tillbaka till skolan. Lite smått fundersamma följer vi med honom. Han mumlar och vi fattar inte så mycket, han nämner något om poliser och hotellchefen.
Vi går in på hotellet, vi tittar på varann och tänker "vad i helvete gör vi här?". När vi kommer in kollar personalen i receptionen skumt på oss men vi sätter oss ner på en liten soffa och väntar på alkisen som snackar med dom. Han fick inte checka ut förens om en kvart så han säger att vi ska åka upp till hans rum. "Okej?..Aja, vi är tre stycken, han är full. Hur mkt kan hända?"...Vi följde med och kände oss som horor. Vi var lite smått förvirrade av vad som hände egentligen. Vi kom in på hans rum och blev erbjudna whisky men vi tackade nej och skyllde på tarmproblem osv. Efter ett tag knackar det på dörren och till vår lättnad är det en säkerhetsvakt och en personal från hotellet. Dom säger att vi kan vänta nere i lobbyn, dom hade liksom nästan hajat grejen om varför vi satt där, utan att vi sa något så vakten sa att vi skulle vänta utanför. Vi gick ut ur rummet med tjejen från hotellet med oss. När vi gick in i hissen frågade hon vad läget var. Vi förklarade att han hade haffat oss på stan och plötsligt satt vi där utan koll på vad som hände. Vi förklarade att vi åkte tillbaka till skolan istället och det tyckte hon lät som en bra ide och skrattade lite. Det var kul. Vi tackade för hjälpen osv och gick därifrån.
Tog en cigg och garvade åt läget. Det var helt klart dagens händelse!
Add a comment!
Postat av: Anonym

idioter!

2008-02-11 @ 21:08:56

Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback