Sjuk

Idag vaknade jag av mobilen som ringde vid 11, det var Josefin som såg till att vi vaknade. Hon bad oss gå upp och göra oss klara och sa att hon skulle ringa om ett tag igen. Vi la på och jag la mig ner i sängen igen för att "vakna". Det slutade med att jag somnade och vaknade av mobilen som ringde igen, då var klockan 11.30. Det var Josefin igen som bad mig öppna åt henne så då var vi tvugna att vakna. Jag skickade iväg Ingela till henne eftersom hon redan stog upp.
Direkt när jag klev upp och "vaknade" så kändes det som om jag höll på att koka över. Min feber var tydligen kvar. Hostan hade inte heller blivit bättre. Men jag gjorde mig iordning iallafall och sen gick vi mot tunnelbanan. Tog den alltid lika underbara morgonciggen och vinglade fram. När vi kom fram till tunnelbanestationen och väntade på att ciggarna skulle ta slut så kände jag att jag inte skulle orka gå idag men Ingela & Josie tvingade mig så, what to do?
När vi sen kom fram till Gullmars så skulle tjejerna ta ut pengar och när vi stog i kön till baknomaten insåg jag att jag faktiskt inte skulle klara av en dag i skolan. Josefin kände att jag faktiskt hade feber och föreslog att jag skulle åka hem så det gjorde jag. När jag väl kom hem så gick jag och la mig i sängen och sov, sov till tre. Då ringde pappa och pratade lite, och sen somnade jag om och vaknade igen vid fyra. Då kom tjejerna hem och började storstäda efter att vi hade rökt varsin jumbocigg. Eller ja, dom var ovanligt långa.
Jag bestämde mig för att åka till pappa iallafall eftersom han erbjöd sig att hämta mig. Så nu sitter jag här, väntar på att Vänner ska börja och nu tänkte jag lägga mig i sängen och vila ett tag.
Add a comment!

Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback