megauppdatering på g.

ONSDAG
Vaknade upp hos sötaste Markus med att Josefin ringde, hon körde en liten lögn om att hon skulle in till stan och bara ville snacka lite men sen kunde hon inte hålla sig längre och berättade att hon var påväg upp till Stockholm. Jag fick en total-chock och var helt säker på att hon drev med mig men tillslut så trodde jag henne, jag blev superglad och vi bestämde att jag skulle möta upp henne vid centralen. Åkte dit och såg henne sitta vid fontänen utanför centralstationen, sprang dit och kramade om henne hårt som fasiken, och blev tillochmed lite tårögd. Tog en cigg tillsammans och snackade lite fort. Det hela var så jäkla overkligt, det var nästan så att jag trodde jag hade blivit lite knäpp i huvudet och inbillat mig att hon satt där och att jag pratade med mig själv. Men så var det inte, utan jag satt där med min egna lilla tjockis. Vi åkte till Odenplan för att möta hennes mamma som vi skulle åka hem med. Vi stannade till i stan och handlade lite, sen åkte vi hem till dom. Där åt vi supergod middag och sen blev det lite sent och jag var tvungen att åka hem eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter.



TORSDAG
Gick upp vid nio-tiden, fixade mig och tog bussen till Gullmarsplan. Hade praktik där på Rinse Hairteam, en frisörsalong. Dagen var jäääkligt seg, satt mest i köket och gjorde ingenting, typ smsade. Och det var inte för att jag var lat och inte orkade göra något utan för att det verkligen inte fanns något att göra. Jag hade i princip redan gjort allt jag kunde göra, dvs, riva och vika folie, sopa och titta på när frisörerna jobbade...
Fick lunch runt ett och då gick jag till Globen och köpte ett par skor, vita Converse-fejks. Skitsnygga är dom. Träffade Josefin under lunchen som gjorde mig sällskap i 40 minuter. Hann käka ett äpple... En liten fågel hade dessutom viskat i våra öron att Nick var påväg till Stockholm, eller rättare sagt att han var vid Gullmars om tio minuter. Vi fick inte veta om det här så vi låtsades som att vi inte visste. När vi stog ute och rökte dök mannen upp vilket var väldigt roligt eftersom jag har saknat Nick också. Dock var jag tvungen att springa in och jobba igen. Jobbade fram tills klockan sex, och med jämna mellanrum så såg jag josefin som hela tiden ville ge mig, jag vet inte, skrattattacker? Det var kul, men lite smått pinsamt eftersom jag stog och skrattade samtidigt som jag sopade hår, haha.
När jag var klar så åkte jag och josefin till Fridhemsplan och fikade med Pat och Sabina på Fix. Blev en rätt kort fika men vi hann alla "catch-a up" med varann så det var värt. Efter fikat åkte jag och josefin hem till henne för hon var tvungen att lämna en klänning som hon hade på sig till sin syster som skulle åka hen, hon bor inte i stockholm. Men sen åkte vi båda hem till mig, vi hade planerat att hon skulle sova hos mig. Vi åt vår älskade "nationalrätt" som vi så fint kallar det; Makaroner med ost och vitlökspulver. Det är vår grej helt enkelt.
Gick och la oss inte alltför sent, vi skulle båda upp rätt tidigt dagen efter.


FREDAG
Gick upp runt nio idag med, åkte till praktiken och josefin åkte hem till sig, eller till sin mamma kanske man borde säga nu.
Idag fick jag göra betydligt mycket mer saker. Fick tvätta rätt många kunders hår. Lite roligare än att bara sopa hår.
Fick sluta vid tre idag, vääääldigt skönt och dom var verkligen jättesnälla! Fick en lite present och jag var välkommen tillbaka så det kändes bra och dom verkade verkligen bry sig.
Efter praktiken mötte jag Markus i slussen och vi åkte tillsammans hem till honom.
Såg ett par filmer, bla. The Ruins som började bra men när det sen började dyka upp växter som snackade, då förstördes hela filmen.
Vi tjockade oss och hade allmänt mysigt. <3


LÖRDAG
Vi sov länge, och låg kvar i sängen tills typ fem eller nåt tror jag. Sen åkte jag till stan och mötte Nick och Josefin. Vi fikade på Waynes Coffe tror jag, väldigt mysigt förutom att jag hade ont i magen och mådde illa. Vi satt där ett tag, sen åkte vi till Burger King vid odenplan för att se ifall några kompisar jobbade där, men nej! Det var INGEN där som vi hade jobbat med, dom hade bytt ut all personal vilket kändes väldigt tråkigt med tanke på att vi var en mysig liten familj där.
Kvällen var fortfarande ung, så vi åkte tillbaka till medis och satte oss inne på Peirrot. Mitt och josefin gamla stammiscafé. Där satt vi ett tag, fram tills dom stängde. Då åkte vi hem, jag hoppade av vid Gullmars och dom fortsatte till Hökarängen. Jag missade bussen och fick vänta på nästa i 30-40 minuter, segt.
Åkte hem och sov.


SÖNDAG
Även idag gick jag upp relativt tidigt, skulle möta Josefin och Nick vid Gullmars klockan 10, dom skulle hem till Kalmar igen.
Dom blev lite sena så jag hoppade på deras tunnelbana istället för att möta dom och sen vänta på en ny tunnelbana tillsammans. Åkte till Centralen och väntade där ett tag med dom. Kvart i 11 skulle dom hoppa på bussen så då sa vi hejdå, och den här gången kändes det inte lika jobbigt som förra gången. För nu vet vi att vi kommer ses och det kändes precis lika bra som innan, så det var helt okej. Men det är ju klart att det är jobbigt, jag vill ju träffa min tjockis varje dag.
När jag hade lämnat dom så åkte jag hem till Markus. Idag kände vi att vi verkligen inte bara kunde ligga i sänge och dega framför TVn hela dagen så vi åkte in till stan. Tittade i några affärer och så, men sen kände vi att sängen lockade, haha. Det var helt enkelt inte en stan-dag. Vi åkte hem till honom igen och glodde på TV resten av kvällen, och tjockade oss med Ben&Jerry's! Helt klart värt. <3


MÅNDAG
Idag hade jag studiedag, vi vaknade runt 11 eller nåt, jag vet inte riktigt, vaknade och somnade om flera gånger men vid tolv gick vi upp iallafall. Hade svinont i magen, verkligen svinont. Markus skulle på jobbintervju så jag följde med dit, ifall han inte skulle hitta, haha. Jag plågades utav min magonda, kunde knappt gå, ville bara lägga mig ner och skrika!
När han hade hittat så åkte jag hem och la mig i sängen, kved mig utav smärta, helt obeskrivligt liksom. Det gick över ett tag, men nu har det kommit tillbaka.. Har ingen aning om vad det är, har aldrig haft såhär ont förut och aldrig den här känslan. Det är helt sjukt. Det gör sviiiinont kan jag lova er!  
Nu ska jag försöka hitta någon alvedon eller nåt som kanske hjälper mot smärtan...
Add a comment!

Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback