Åh vilken dag..

Nu är jag äntligen hemma, i lugn och ro.
När jag kom hem från skolan så åkte jag och pappa direkt och fixade massa saker, jag som bara ville komma hem, sitta vid datorn och dricka kaffe. Det fick jag inte. Det fanns ingen mjölk så jag kunde lika bra åka med och handla.
Först åkte vi till Gullmarsplan för att byta ut mitt terminskort till pluskort och få lite pengar tillbaka, så nu kan jag äntligen åka på helgerna! Däremot gick det väldigt långsamt inne på SL-center eftersom gubben där fan rör sig och arbetar i slowmotion, så jäkla seg! Blev nästan tokig... Dessutom hade jag glömt min legitimation hemma och hade endast mitt elevkort på skolan med mig där det faktiskt är en bild på mig och mitt personnummer, men det funkade inte om jag ville ha några pengar tillbaka. Men som tur var kom pappa precis in då och kunde hjälpa mig eftersom det var han som hade betalat kortet.
Efter det åkte vi till posten där pappa skulle fixa en grej och jag satt i bilen, stressad och röksugen utan cigg. Tänkte när vi gick hemifrån att jag inte behövde några cigg eftersom jag inte skulle ha någon tid till att röka, men så fel man kan ha. När vi skulle åka hemifrån glömde pappa brevet, och sen plånboken så där fick jag sitta i en iskall bil och vänta..
Efter posten handlade vi massa mat, och ska man handla med pappa kan man räkna med att det tar tid! Han måste titta på allt och jämföra priser, så ekonomisk som han är, haha.
Men nu är jag iallafall hemma men ska strax åka till Markus, funderar på ifall jag ska äta något innan jag åker eller om jag ska strunta i det.. Hmm... Svårt.

Nu ska jag kolla lite på TV iallafall! 


(gammal bild)



Laterzz!

Add a comment!

Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback