Update

okej, nu kör vi en liten update här då. Orkar inte skriva allt i detalj så det är det mesta i stora drag om vad jag har gjort den senaste helgen och så.

Fredags; Spontan-åkte ner till Orrefors med Josie. Hämtade en hund som josefin är fodervärd åt, seriöst världens sötaste sak. Heter typ Chili men vi tyckte det var ett fult namn så vi kallar henne Chilla, muffin, ketchup, elsie eller nåt annat vi känner för, hon har alltså inget riktigt bestämt namn. På kvällen vankades det fest. Awsome. Trevliga smålandmänniskor, härligt härligt. Mitt självförtroende stärktes då jag vid flera tillfällen fick trevliga komplimanger, aldrig fel. Ännu bättre när jag kunde berätta om min underbara pojkvän i sthlm, kände mig jävligt cool faktiskt. Men det behöver ni inte säga till någon.
Lördag; BAKIS. Skojar inte. Det blev inte direkt bättre när man tog morgon/bakis-ciggen mitt framför en spya. Inte min dock, den hade legat där ett tag pga nåt jävla missfoster som gillar att spy på josies uteplats. freaks...
Tog en lång promenad med chilla the cat (dog). Hade picknick med korv och bröd, på uteplatsen brevid spyan. Vi försökte städa men kom på, "oj, festen börjar om tio minuter, kanske ska snygga till oss?". Japp, fest igen. Inte lika pepp dock, drack några groggar, blev smått lullig och gick in till josefins lägenhet och åt korv. hade seriöst fetaste cravingset på korv då.
Sov lite, ringde markus, kollade på nån italiano-movie, sov lite, väcktes av josefin som också hade korvcravings. Somnade straxdärefter.
Söndag; Låååång mysig promenad med Nick som tillbehör. Prat, prat, prat. Chillade. Osv...
Måndag; Åkte hem. Sov inget på hela natten, liksom ingen idé. Åkte buss i åtta timmar, inte okey. Väl i sthlm möttes jag av min underbara man och hemma somnade jag innan tio. Typ rekord.

Resten av veckan har jag inte gjort ett smack förutom att vara i skolan och med min älskade Markus. Pappa och Noi kom hem från Umeå igår över helgen så imorrn ska vi nog till IKEA och Rusta för att köpa lite roliga saker, speciellt till mitt rum!
Vill måla om mitt rum, verkligen. Det är vita väggar med lagom mycket fläckar eftersom det här rummet nog aldrig har blivit ommålat. Har aldrig stört mig tidigare som liten unge när jag bara var här på helger och så, men nu när jag bor här permanent, och själv, så vill jag trivas till max och det innebär lite färg på väggarna!
Vill ha rött med en svart fondvägg där sängen står och från huvudkanten av sängen ska jag måla träd som växer upp, i guld. Kanske är svårare än jag tror, men klarar jag av att möblera om mitt rum totalt helt själv, runt tio på kvällen så klarar jag nog det. Mamma har ju varit , eller är, ett jäkla ommålar/tapetsera-freak så jag har ju lärt mig ett och annat!
Det blir ett projekt, men ett roligt projekt!
Så, det var väl det jag hade på huvudet nu och jag ska försöka bli bättre med mitt bloggande! Får såna jäkla svackor ibland så jag blir tokig på mig själv...
Men ge inte upp på mig, jag ska bli bättre! Haha


Laterzz!
Add a comment!
Postat av: Tilda

Snygg bild!





Sugen på att fräscha upp dina naglar?

Jag har skrivit en steg för steg guide om hur du gör en glittrande fransk manikyr på bloggen! Kolla gärna in den!


Add a comment!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback